Haasteita

Pelejä etsiessä ja kokeillessa törmää usein erilaisiin ongelmiin:

  • atk-välineiden riittävyys ja taso, tietotaito
  • sopivien sovellusten ja pelien haku on erittäin aikaavievää
  • peliin/ohjelmaan tulee ensin itse tutustua, jotta sen voi viedä luokkaan
  • venäjän kielisten sivujen kanssa koulun palomuurit saattavat estää koko sivuston käytön
  • sivusto ja ohjeet saattavat olla venäjäksi, mutta itse peli onkin englanniksi
  • kyrilliset kirjaimet tuottavat ongelmia
  • usein pelin kielenvaihto vaihtaa vain ohjetekstit ja muutoin peli pysyy englannin kielisenä
  • peli on maksuton vain tietyn aikaa, jonka jälkeen sen käyttö muuttuu maksulliseksi
  • opettajien sosiaalisen median tuntemus – onko käyttökoulutusta ja tukea
  • arviointi, opetussuunnitelman jäykkyys
  • ennakkoasenteet, kaikki oppilaat tai opettajat eivät pidä “pelaamisesta”
  • termien sekamelska, missä menee pelien ja pelillisyyden raja, mikä on peli ja mikä on oppimispeli

Punainen örkki

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s